- En terceiro de ESO, curso final do ciclo, os temas atinxen
á configuración da vida social e política, pondo como criterio ético
básico dunha sociedade xusta o respecto á DUDH e os valores que a
conforman, e vendo que tanto a Constitución Española como o Estatuto de
Autonomía de Galicia se axustan a este criterio e o enriquecen.
Bloque
4. A
xustiza e a política
B4.1. A democracia como forma de
goberno na que se plasman os principios éticos da DUDH.
B4.2. O Estado de dereito.
B4.3. Léxico
da unidade: democracia, cida- dán/cidadá, soberanía, autonomía persoal, igualdade,
xustiza, representatividade, etc.
B4.4. División de poderes. A
proposta de Mon- tesquieu e a súa función de control do Estado por parte da
cidadanía
B4.5. Deber
moral da participación
cidadá no exercicio da
democracia.
B4.6. Riscos
de democracias que
violen os dereitos humanos.
B4.7. A
Constitución española: valores
éticos nos que se fundamenta e conceptos prelimina- res que establece.
B4.8. Dereitos e liberdades
públicas fundamen- tais na Constitución española.
B4.9. Adecuación da Constitución
española aos principios éticos da DUDH.
B4.10. Deberes cidadáns na
Constitución espa- ñola.
B4.11. Responsabilidade fiscal
e principios reitores da
política social e económica na Consti- tución española.
B4.12. Estatuto de Autonomía de Galicia: título preliminar; título primeiro,
capítulos I e II B4.13. Desenvolvemento
histórico da Unión Europea (UE): obxectivos
e valores éticos
en que se fundamenta, de acordo coa DUDH.
B4.14. Logros alcanzados pola UE
en beneficio dos seus cidadáns e das súas cidadás.
Bloque
5. Os valores éticos, o dereito, a Declaración Universal dos Dereitos Humanos
(DUDH) e outros tratados internacionais sobre dereitos humanos
B5.1. Relación entre ética e
dereito.
B5.2. Relación entre legalidade e
lexitimidade
B5.3. Xustificación das normas
xurídicas.
B5.4. Convencionalismo dos
sofistas
B5.5. Iusnaturalismo.
Iusnaturalismo de Locke.
B5.6. Iuspositivismo de Kelsen.
B5.7. Elaboración da DUDH e
creación da ONU. Circunstancias históricas, obxectivos de ambos os
acontecementos e papel da DUDH como có- digo ético de conduta dos estados.
B5.8. Estrutura da DUDH: os seus
artigos e os tipos de dereito.
B5.9. Xeracións de dereitos e feitos históricos que influíron no seu
desenvolvemento.
B5.10. Problemas aos que se enfronta o exercicio dos dereitos civís e
políticos da DUDH.
Bloque 6. Os valores éticos e a súa relación
coa ciencia e a tecnoloxía
B6.1. Necesidade de criterios éticos na
investigación científica. Progreso científico-técnico e valores éticos
No hay comentarios:
Publicar un comentario